Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Így lesz a nyár legszebb emlékéből a tél legjobb pillanata - krétatábla nyírfából

2017. október 29. 10:46 - Bencsikné Mészáros Csilla

Nyáron egy nagyon emlékezetes esküvőn vettünk részt Zsófi és Ádám jóvoltából (ezúton is köszönjük a meghívást :-)), ami nemcsak a megható pillanatok és a remek hangulat tökéletes egyvelege miatt volt nagy élmény, hanem a szívet dobogtató dekoráció miatt is. A badacsonytomaji Dugósház atmoszférájához abszolút passzoló vintage hangulat alapdarabjai a gömbizzós led izzósorok, fadézsában száraz jéggel hűtött balatoni borok, parafadugóból készített ültetőkártyák, valamint a papír- és nyírfadekorációk voltak. Már ekkor szemet vetettem a gyönyörű nyírfaszeletekre, amiből jó párral meg is ajándékozott a menyasszony, így végre alkalmam nyílt egy régóta dédelgetett projekt megvalósítására.

A nyírfaszeletekből készülő krétatáblák számomra amolyan őszi-téli hangulatú kreációk, amihez tényleg csak néhány dolog szükségeltetik:

  • A felület előkészítése nagyon fontos, én 40-es durvaságú csiszolópapírral estem neki, hogy sima eredményhez jussak, és tényleg pár perc alatt készen is voltam. Száraz ecsettel portalanítottam és már vittem is be.
  • Táblafestéknek egy kis kiszerelésű Pentart márkájút választottam fekete színben, de rengetegféle színben elérhető már!
  • Normál és szivacsecsetet is kipróbáltam a festék felvitelére, végül inkább az utóbbinál maradtam.

A festéket két rétegben, néhány óra különbséggel hordtam fel, mert így jött ki a lépés, de elvileg már 15 perc után meg lehet ismételni ezt a folyamatot. Ezután már csak a képakasztóként is használatos kampókat csavartam bele, hogy utolsó lépésként a szimpatikus szalagokat is belefűzhessem, amin a tábla lógni fog. Egy pékzsineggel ráerősítettem a kis krétát is, hogy mindig kéznél legyen az írószerszám. Egy kis kréta nagyon költséghatékony megoldás, de ha hosszú távra tervezünk, akkor érdemes lehet egy krétafilcet is beszerezni. A krétafilc vízbázisú festékkel töltött, ezért ugyanúgy lemosható, mint hagyományos társa, de jóval finomabb jelek és alakzatok megjelenítésre alkalmas - legalábbis ezt ígérik, legközelebb biztosan kipróbálok egy ilyet is.♥

Az első darabot természetesen lestoppolták a lányaim, a másodikat ajándékba vittük kedves barátainknak, így még kettő maradt, amit kedvemre csinosítgathattam. Az egyik amolyan karácsonyi piros-fehér dekorral, míg a másik romantikusabb barna csipke - sárga masni kombinációban készült el. Ezek még szabad portékák és van még egy utolsó darab is, amivel valami más technikát is ki szeretnék próbálni...

kretatabla_1_of_2.jpg

kretatabla_2_of_2.jpgkretatabla_4_of_6.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr4313113858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása