Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Amiért gyerekként megőrültünk a 90'-es években - spin art

2017. november 02. 19:39 - Bencsikné Mészáros Csilla

Nagyon élesen emlékszem arra a nyárra, amikor a Leányfalui strand fő attrakciója a spin art képkészítés volt. Az elsőre vattacukor-keverő gépre hasonlító óriási bödönben azonban valami sokkal izgalmasabb készült a szemünk láttára. Egy számunkra beazonosíthatatlan masina pörgette a festővászonként funkcionáló papírt, amire a festéktubusokból magunk nyomhattuk a festéket. Az észveszejtő pörgés szanaszét fröcskölte, hogy aztán egy olyan absztrakt végeredmény kerekedjen, hogy mindenkinek a lélegzete is elállt. Ott álltunk vagy húszan-harmincan a rekkenő forróságban, ahelyett hogy a medencékben hűtöttük volna magunkat, és ácsingózva vártuk, hogy a karmesteri helyre léphessünk. Nem tudom, mennyi idő múlva könyörültek meg rajtam a kereszt szüleim, akik egész gyerekkoromban gondoskodtak róla, hogy nekünk is kijusson a nyaralás, de az biztos, hogy óriási szívdobbanást éreztem. Volt időm megfigyelni a sok gondos és a sok lezser lurkót, akik előttem váltak alkotókká, így már biztos kézzel nyúltam a festékes flakonokhoz. Tudtam, mit akarok. Akadt, aki el akart téríteni, de keresztanyám ellentmondást nem tűrően tolt félre mindenkit. Ez az én pillanatom volt. Valóban. Mágusnak éreztem magam, ahogy a pacák keringtek és forogtak, és a végén valami bizsergető egyveleget alkottak. Ma is megvan a kép. Több mint 20 éve.spinart_1_of_3.jpg

Amikor a férjem nyár végén az egyik olvasóm által "felfedezett" spray art technikával készített bolygós képein felbuzdulva fejébe vette, hogy megépíti ezt a gépet, újraéltem mindezt. A várakozást. A lehetőséget. Az élményt. Őszintén irigylem a hozzá hasonlókat, akik csak úgy a semmiből, kiselejtezett holmikból megépítenek egy ilyen szerkezetet. A prototípus a sógorom régi floppy meghajtójából készült, de ez túl kicsi volt. Kellett valami nagyobb motor. Így lett a ventillátor a megoldás, ami célba juttatta a tervet.

spinart_3_of_3.jpg

spinart_2_of_3.jpg

Frenetikus érzés volt újra keverni a színeket, nézni a folytonos vibrálást, megfogni a saját képemet. Ez nem egy vattacukros bödön, ez egy rózsaszínre fújt és pöttyökkel tarkított varázsdoboz, amitől újra gyerekek leszünk. A projekt eredeti célja is a kölykök művészeti nevelése volt. Szerintem zseniális ötlet. Legalábbis engem megvettek vele. ♥ 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr3813121824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása