Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Meghekkelt IKEA HACK - unalmas hokedliből a gyerekek kedvence lesz

2018. január 27. 19:07 - Bencsikné Mészáros Csilla

Láthattátok, hogy nagyon szeretem a különböző IKEA HACK projekteket (úgymint a textillel bevont faliújságot vagy a piros LACK asztalka türkiz-fehérré változtatását), hiszen viszonylag olcsó alapanyagból egyedi megjelenésű tárgyat lehet létrehozni.

Van egy olyan hack is, amit régóta tervezek és ami a Mommo Design nevéhez fűződik, nevezetesen a Flisat és a Frosta székek felturbózása. Az ülőlap tetejére festett (állat)arc számomra a hokedlik (egy egyszerűsítéssel élve) rolls-royce-ává változtatta ezeket az ülőalkalmatosságokat. Ki is néztem a Flisat-ot Betti fodrászom szalonjába, hogy kiegészítve a LACK lerakóasztalt a gyermekek kedvelt helye legyen, amíg anyára vagy apára várnak, netalán saját jogon készülnek megszépülni. Egyetlen apró bibit véltem felfedezni, a kisszék árát. Nyilván a tömör fenyő nem tartozik a legolcsóbb alapanyagok közé, de 5990 Ft-os árával abszolút nem kompatibilis egy fiatal vállalkozó büdzséjével.

Egy pici kitérőben had' mutassam meg a számomra legkedveltebb gyerekszék újraértelmezéseket:

Fotók: https://hu.pinterest.com

Már azt hittem, dugába is dőlt a tervem, amikor kaptam egy fülest egy váli ügyes kezű mesteremberről, aki hobbiból fa babaházakat is szokott készíteni. Megkértem hát őt a lányán keresztül, hogy 2500 Ft-ból hozzon ki egy, a Flisattal megegyező méretű ülőket. Első akadály elhárult! A csapolások miatt szükség volt az ülőlap helyenkénti glettelésére, amit fehér falazúrral történő kezelés követett. Menet közben aztán változtattam megint, és az ülőlapot fehér zománcfestékkel átfestettem, hogy homogén felületet kapjak és dominánsabb legyen a mimika. Ezzel már a finisben éreztem magam! Azt hittem, hogy a rendelkezésemre álló ecsetek és festői kézügyességem lehetővé teszi, hogy akrilfestékkel megfessem az előre ceruzával felskiccelt kontúrokat. Tévedtem. Körülbelül egy órányi próbálkozás után, miközben a lányaim gyakorlatilag egy könyvre való anyagot megfestettek (gondolhatjátok, hogy közben igyekeztem a lakást is megóvni tőlük), be kellett látnom, hogy erre vagy én, vagy az ecsetek nem képesek - egy picit persze abba kapaszkodtam, hogy nem én vagyok alkalmatlan. :-)

B tervem az lett, hogy alkoholos filcet használok, amit aztán lelakkozok (matt dekorlakkot vittem fel ecsettel). Egyedül az arcpírt festettem meg, erre még futotta hatalmas tehetségemből. :-) Nos, így állt elő az a vidám gyerekhokedli, amire régóta vágytam, de ami majdnem kifogott rajtam! Mivel elég maximalista vagyok, mindenképpen szeretnék még egy próbát tenni egy másik székkel, ezért várom a festésben nálam gyakorlottabbak tanácsát, hogyan lehetne ezt a projektet hosszú távú eredményességgel kivitelezni! Vagy, ami még jobb lenne, kíváncsi lennék a ti kis hokedlitekre! Mivel a lányaimnak nagyon-nagyon tetszik a kisszék, szerintem nagy elismerést és ölelést lehet ezzel kiérdemelni! Festésre fel!gyerekhokedli-1-5.jpg

gyerekhokedli-4.jpg

gyerekhokedli-2.jpg

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr1913607339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása