Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Felturbózott ingatlanok

2017. március 16. 21:50 - Bencsikné Mészáros Csilla

Nagy kedvenceim azok a műsorok, amikben egy zsúfolt, sötét lakásból szellős, világos, jó ízléssel berendezett otthont varázsolnak. A potenciális vevők meg csak tátják a szájukat, hogyan is lehetséges ez az átalakulás??? Eredeti valójukban nem vásárolták volna meg (hiszen az embereknek csak körülbelül 4%-a látja meg a lehetőségeket), de hála azoknak, akik - pontos megtérülés-tervezés mellett - tudták, milyen eszközökkel lehet a leendő ügyfeleknek egy vonzó, élhető ingatlant varázsolni, meggondolták magukat. Pedig igazából nem is varázslat történt, hanem egy olyan tudatos folyamatról van szó, amit mi magunk is véghezvihetünk. Így volt ezzel a program hazai implementálója, Dr. Somogyi Patrícia is, aki először a saját lakásán tesztelte, hogy valóban működik-e a dolog. És működött. Ma pedig már a MSP Home Staging Akadémia alapítójaként rengeteg elégedett ügyfélt tudhat a magáénak. Eladót és vevőt egyaránt, mert mindenki azt kapta, amire vágyott.

Fotók: http://msp-design.hu

Ha eladnánk...

A home staging, a lakberendezés és az értékesítés szempontrendszerének sajátos ötvözete, összefoglalva lakásfelkészítést jelent. Segítségével kelendőbbé tehető az eladásra szánt ingatlan, az "eladhatatlanból" eladható lesz, méghozzá nagyon gyorsan. Aki értékesítené szeretne egy lakást vagy egy házat, mindenképpen profitálhat belőle, ha elmélyül a témában. Remek körképet kaphat a tipikus hibákról, amiket az ingatlaneladók elkövethetnek és bizony el is követnek - néha az az érzésem, hogy már csak egy nyitott koporsó hiányzik a fotókról - és hogy mi az a koncepció, amit fel kell építeni eladás előtt.

Rengeteg tipp olvasható, amit laikusként is a magunkévá tehetünk, ajánlom mindenkinek, aki ebben a cipőben jár! Ha nem bíznánk a véletlenre a dolgot, és konkrét válaszokra van szükségünk, akkor érdemes elgondolkodni egy kurzuson, aminek gyakorlatias szemléletmódja, a referenciák, a korábbi résztvevők pozitív értékelései vagy akár a pénzvisszafizetési garancia is meggyőzhet arról, hogy ez egy megtérülő befektetés. A kétnapos képzés ára bruttó 65.000 Ft, ami persze nem kis összeg, de ha közvetítő nélkül, rövid időn belül (általában 30 nap!) sikerül eladni az érintett ingatlant, akkor ez az összeg többszörösen kifizetődik. Valószínű, hogy némi javítást, festést, bútortologatást, szanálást is lajstromba kell venni, sok munka és előzetes tervezés szükségeltetik, mit gazdaságos elvégezni és mi az, ami már csak hozamcsökkentő. A részletes kalkuláció és elemzés nélkülözhetetlen ebben a projektben. Az ingatlanok átváltozásai és az elért hozamok azt bizonyítják, hogy nem hiábavaló erre időt, energiát és pénzt áldozni.

Ha kiadnánk...

Véleményem szerint nem csak az eladásra kínált ingatlanok nagy része tartozik a vállalhatatlan kategóriába, hanem a kiadásra szántak is. A 80-as évek közepén megrekedt lakberendezési "stílus" amortizálódott burkolatokkal és a dackorszakot már jócskán maga mögött hagyott tapétákkal/falfestéssel párosul. Aztán ott van még az a szemlélet is, hogy a főbérlők a saját lakásukból kiselejtezett holmikat mind-mind a kiadásra szánt ingatlanba suvasztják be. Remek mintapéldányokat lehet találni, amiktől garantáltan lefagy a  keresőnk is... No, de azt szerettem volna mindebből kihozni, hogy a home staging nem csak az eladásban lehet értéknövelő, hanem a kiadásban is. Akár havi több tízezer forinttal is emelkedhet a lakbér összege, ha egy jó állapotú (felújítás esetén magasabb szintű/ ill. befektetéssel kombinált home stagingről van szó), ízlésesen berendezett ingatlanról van szó. A célcsoportunk igényeit figyelembe vevő berendezés és hirdetési megjelenés is mind-mind azt a célt szolgálják, hogy hatékonyan, vagyis gyorsan és jó áron tudjuk kiadni az érintett lakást/házat/házrészt. Hogy meg tudjuk határozni a célközönségünket, az alábbi szempontokat végiggondolva már közelebb jutunk a válaszhoz:

  • lakás elhelyezkedése (pl. belváros, külváros, környék, infrastruktúra),
  • adottságai (pl. panel/tégla, földszinti/emeleti/tetőtéri, kertkapcsolat, lift megléte, társasház mérete),
  • felszereltsége (nagyság, külön- vagy egybenyíló szobák száma, fürdőkádas vagy zuhanyzós fürdőszoba, terasz/erkély megléte)
  • rezsiköltsége

Az elvégzett munka plusz hozadéka szerintem, hogy egy igényesebb ingatlan a vevőket is egyfajta pozitív halmazban szűri meg. A fenti szempontokat és dilemmákat mérlegelve mi egy magasabb szintű home staging-et alkalmaztunk befektetési szándékkal vásárolt lakásunkon, aminek részleteiről itt olvashattok bővebben. Az első érdeklődők (akik 3 napon belül jelentkeztek) nagyon pozitív benyomásokról számoltak be, mert olyan hangulatot, életérzést láttak a lakásban megvalósulni, amit szeretettek volna. 

Akár eladásban, akár kiadásban vagy érdekelt, megéri nézőpontot váltani és a vevő szemével az ingatlanra tekinteni! Így lehet egyszerre mindkét fél maximálisan elégedett.

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr7812341989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása