Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Képkeretből fülbevalótartó - villámgyors ikea-hack

2018. október 27. 17:50 - Bencsikné Mészáros Csilla

Ha vérbeli értékesítő lennék, akkor most elmondanám, hogy egy hosszú ideje fennálló, fontos problémát oldottam meg, és egy csapásra megváltozott az életem ezzel a projekttel! Kontrollerként azonban azon gondolkodom, hogyan tudnám csak úgy finoman, feltűnést nem keltve megemlíteni, hogy végre esztétikus módon tárolom a fülbevalóimat, és reggel könnyű szerrel le tudom venni, amit éppen szeretnék… szóval a kommunikációs attitűdödömön még változtatnom kell, de a füli-tárolón legalább nem! Egy régóta dédelgetett, gondosan elmentett „pin”-t valósítottam meg nagyon egyszerűen, nagyon rövid idő alatt… nem is értem, miért vártam ennyit vele?!

Ha te is követsz, nem kell többé mindenféle csetreszben, szütyőben és dobozban kotorásznod (és ugye a párok valamiért mindig elkeverednek), hanem átláthatóan a szemed előtt lesz valamennyi fülönfüggőd!

Nem túlzás egy vérbeli ikea-hack-ként aposztrofálni a munkát, hiszen egy ikeás képkeretet ötvöztem egy 7 éve őrizgetett (nem vicc) maradék tapétával. No de lássuk, mire volt szükség hozzá:

  • képkeret (KNOPPÄNG, mérete 21x30 cm)
  • tapéta/dekoranyag/öntapadó fólia, amid éppen van vagy tetszik
  • zsineg (pékzsineg vagy natúr kenderzsineg)
  • folyékony ragasztó, cellux
  • dekorfesték
  • viaszpaszta
  • olló, pamutanyag
  • és jó sok fülbevaló!

A festés, waxolás igazából csak opcionális, könnyen elképzelhető, hogy a meglévő/kiválasztott képkeret színe pont illik az elképzeléseidhez és az otthonodhoz. Én inkább az átszínezés mellett tettem le a voksomat, és a Pentart vintage bézs színével kétszer átfestettem a keretet (alapozás sem kellett). Ez igazán gyorsan megszáradt (hajszárítóval is rá lehet segíteni) és utána egy pamutrongy segítségével felvittem a Pentart chameleon viaszpasztát (itt dörzsölni nem is kell, nem egy bútorról van szó). Eddig csak a hagyományos, natúr viaszpasztát használtam, de úgy látom, érdemes kísérletezni, mert ennek a wax-nak a gyöngyház színű, finoman csillogó fénye nagyon megtetszett.

Száradás közben elkészítettem a háttáblát: A képkeret hátlapjára folyékony papírragasztóval felragasztottam a méretre vágott tapétát, és celluxszal a hátuljára erősítettem a zsinegeket. A zsinegek száma attól függ, mennyi akasztani valónk van, és persze érdemes előre is gondolkodni, hogy idővel bizony még több lesz (én négy darabot ragasztottam)! Pékzsineget használtam, amit még a Dekorellából szereztem be. Az egyszerű pékzsinegekkel nagyon meg vagyok elégedve, de az arany-, ezüstszállal kevertek hajlamos a letekeredésre. Kicsit aggódtam, hogy a cellux esetleg nem fogja rendesen tartani a zsineget és meghajol, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a fülbevalók nem elég súlyosak, jól tart! Ezután már csak össze kellett illeszteni a rámát és a hátlapot (értelemszerűen az üveg nem is kell), és jöhetett a lányaim kedvenc része, a fülbevalók párosítása, felaggatása. Itt aztán van lehetőség a cizellálásra, hogy éppen méret, szín vagy stílus szerint csoportosítunk!

fulbevalotarto_ikeahack-4.jpg

fulbevalotarto_ikeahack-5.jpg

fulbevalotarto_ikeahack-7.jpg

Ilyen egy állandóan változó, három dimenziós kép, amire öröm ránézni és amiről öröm válogatni minden reggel! Reflektálva a bevezetőre ne késlekedjetek akár a vasárnapi ebéd után belefogni ebbe a nagyszerű projektbe, hogy a következő hetet már önmagatok stylistjaként kezdjétek!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr1114325735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása