Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Szesztilalom és virágágyás...mi jöhet még?

2017. május 30. 11:34 - Bencsikné Mészáros Csilla

Szép emlékek fűznek ehhez a ládához...nem hiába tartogatom immáron hat éve! Mert megérdemli :-). Hiszen nemcsak egy céges csapatépítő hétvégét élt túl, hanem egy költözést és megannyi ide-oda pakolást a házunk kevésbé illusztris részein (értsd: garázs, kamra legsötétebb pontjai). Szóval elég mostohán bántam vele, de ennek MOST VÉGE! No de kezdjük az elején. Amikor még aktív munkavállaló voltam egy reklámipari cégnél, a kolléganőm, Ildi szervezett egy remek csapat-összekovácsoló hétvégét Bikácson, aminek fő vezértémája az 20'-as évek amerikai szesztilalma volt. Ezt a ládát pedig egyszerűen egy raklapból készítették ügyes munkatársaink a műhelyből. Barnára festve, kötélfogóval, szalmával bélelve, jó whiskey-vel (állítólag) megtöltve. Telitalálat. Aztán szerencsémre lehetett jelentkezni ezekre az alkotásokra, így lettem boldog láda-tulajdonos. Valahol itt kezdődött  "ez még egyszer jó lesz valamire" hitvallásom gyakorlása. Valószínűleg beltérben is találhattam volna neki helyet, de a teraszunk megújulásával valahogy adta magát, hogy kint próbáljon szerencsét, virágládaként. 

Ahhoz képest, hogy hat évet ültem a témán, a döntés meghozatala után rendkívül gyorsan elkészítettem a mini virágágyást. Fóliával kibéleltem a láda alját, amit tűzőgéppel rögzítettem. Megtöltöttem virágfölddel és beültettem a virágokat. Újabban nagyon tetszenek a virág-egyvelegek, így muskátlit, napvirágot, bársonykát egyaránt választottam. Mivel gyakorlatilag majd' egész nap fürdőzhet a napsütésben, melegkedvelő virágokat vásároltam. A gyors művelet után jöhetett némi fakéreg a föld tetejére, hogy kevésbé száradjon ki, s már majdnem meg is voltam. Hogy eltüntessem a deszkák közül kilátszó fóliát, felhasználtam a  kerti diy mászólétrából megmaradt kötéldarabot, amit natúr spárga kötöző zsineggel még egy párszor körbetekertem.

p1050956-2.jpg

p1050957-2.jpg

p1050959-2.jpg

De nem is szükséges ilyen mértékű átalakítás ahhoz, hogy raklapból virágláda/virágtartó/virágállvány legyen. Azt hiszem ez az a téma, ami a legtöbb lelkes 'csináld magad' ötletelőt megihlette. Egy felállított raklap virágfölddel megtöltve, és egy kis krétafestékkel feldobva remek fűszernövénytartó lehet (ugyanezt láttam megvalósítva például az IKEÁ-ban is az elmúlt évben).fuszernovenytarto_raklap.jpg

Fotó: https://hu.pinterest.com/

Fali panelként, sűrűn beültetve, körüljárható raklaptömböt megépítve... a növények rendkívül jól mutatnak ezekben a koncepciókban. Nem tudom, hogy egy unatkozó tüzépes vagy egy lelkes újrahasznosító indította-e el ezt a lavinát, mindenesetre nagyon hálásak lehetünk neki!

Fotók: https://hu.pinterest.com/

Az a nagyszerű a raklapban, hogy mindennek létezik az 1.0 verziója is, hiszen még csak a beültetéssel sem kell bajlódnunk, ha nem akarunk! Egyszerűen csak ráakasztgatjuk a virágcserepeinket! Persze ebben az esetben sem kell lemondani az egyediségről, színes festékkel igazán tekintet-vonzó látványosságot hozhatunk létre!

Fotók: https://hu.pinterest.com/

Lehet, hogy már egy kicsit túlzás a további fokozás, de tény, hogy egy raklap-projektet egyszerűen nem lehet elszúrni, hiszen legfeljebb komposztálónak jó lesz! :-) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr612548481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása