Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Így hímeztek ti – személyes élmények és buktatók a résztvevők tollából

2018. május 26. 21:24 - Bencsikné Mészáros Csilla

Mint tudjátok, a szervezett workshopjaink struktúrájában csupán a téma és a helyszín adott, a konkrét projekt megvalósítása a résztvevőkön múlik, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Előnynek tartom a személyes befektetett energiát (inspiráció és alapanyag-gyűjtést), a kiválasztott munkák sokféleségét. Ez nagyon színesíti az eseményt, igazi kis klub-hangulatot teremt és egyszerre sokféle tudást lehet felszívni. Hátránya, hogy egyrészt nagyon nehezen tervezhető az időszükséglet, másrészt különböző megoldandó problémák merülnek fel, mindenkinek más és más, nincs egyetlen tuti recept. Pontosan ezért kértem meg a résztvevőket, ők is mondják el, hogyan látták ők a hímzőkeret-workshopunkat (az én beszámolómat itt olvashattátok). Jöjjön akkor most kettő ilyen beszámoló:

Adrienn és a virágba borult fa témája

Amit fontosnak látok kiemelni az általam választott képnél, hogy egy erősebb vászon anyag a nyerő választás, ami jól megfeszül a keretben. A hímzés során célszerű a kontúrral kezdeni és így egészen biztos, hogy a mintánk szépen ki fog rajzolódni. Az én mintámnál meghagytam az osztott hímzőfonal teljes vastagságát, ami szépen kiadta a vékonyabb faágakat is.  A kiválasztott mintát kinyomtattam lézeres nyomtatóval (ez fontos, mert csak ezzel működik az oldat) és Pentart transzferoldattal transzferáltam az anyagomra. Ezt hímeztem ki. Az anyag körülvágásánál kb. 3-4 centit érdemes hagyni, hogy szépen hozza tudjuk ragasztani a kerethez - én kevesebbet hagytam, így éppen hogy rá tudtam ragasztani. Fonal használatához személyes tipp: nekem az vált be a fonal összegubancolódásának elkerülésére, hogy inkább rövidebb darabokat vágtam. Emiatt ugyan többet kellett csomózni, de a rövidebb fonallal könnyebb volt dolgozni.  A fát száröltéssel hímeztem, a virágokat pedig keresztbe öltöttem.fa_himzokeret.jpg

Zsuzsa és a pitypangok témája

Elsőre ezt az egyszerű mintát választottam, kezdőknek tökéletes. A választott vásznam szép, de sajnos a szövése miatt nehéz volt szabályos köröket varrni, nem is sikerült tökéletesen. Következő alkalommal biztosan másik alapot választok. Bármennyire is egyszerű a minta, sokkal több időt vett igénybe, mit gondoltam volna. A nehézségek ellenére nagyon élveztem a varrást és ha végre végleges formát ölt a lakásunk, biztos varrok majd még ehhez hasonlókat!

dsc_4817_1.JPG

dsc_4823.JPG

A workshop-sorozat most vasárnap mécses-dekorral folytatódik (a háttérről itt olvashatsz), ami után este már szállítok is egy-két ropogós képet. folyt. köv.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr7314004950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása