Ahol gyerek lennék

De felnőttnek lenni legalább olyan jó

Cérnaképet a gyerekszobába!

2017. szeptember 20. 11:16 - Bencsikné Mészáros Csilla

A szeptemberi Pici Piacon egészen sokáig ácsorogtam a Nobile standjánál. No nem a hálózsákok miatt, az nálunk már nincs terítéken (pedig azok is csodaszépek), hanem a cérnaképek miatt. A márka "gazdája", Csepreghy Rózsa munkái igazi telitalálatok az olyan DIY- rajongók számára mint én. A piacra éppen egy zsiráfos és egy kalózhajós cérnaképet hozott magával (de a honlapon többféle alkotás is megtekinthető), amik remek példák arra, hogyan lehet egy "régi" technikát a mai igényeknek megfelelő, modern stílusban interpretálni.

Szerintem most sokan a homlokukra csapnak - ahogyan én is tettem :-) - hiszen innen vagy onnan, de szinte minden háztartás dekorációi között megtalálhatók voltak a cérnaképek a 90-es években (én ugyebár csak a saját gyerekkoromról tudok nyilatkozni). Akkoriban nem igazán voltam elájulva ezektől a munkáktól, hiszen az én családomé például feketére festett deszkára applikált többszintes piros-fehér cérnarengetegből állt. Bár látszott rajta, hogy sok időt igényelt az elkészítése, nem igazán tartottam tetszetősnek. Bezzeg a Nobile képeit! A fehér lazúrral duplán mázolt nyírfa alapon bájos sziluettek jelennek meg, élénk színű cérnával dekorálva. Rózsát is az édesapja inspirálta, aki a katonaévek alatt sok ilyen technikájú képet készített, de a módszert és a témát már saját magának fedezte fel a vállalkozó édesanya.

Fotók: https://www.nobile.hu

Egy ilyen kép elkészítése körülbelül három órát vesz igénybe, de ebben már benne van a személyes rutin, kezdőként biztosan több bíbelődéssel kell számolni. Ahogyan Rózsától megtudtam, külföldön ez nagy divat, rengeteg oktatóvideót lehet ehhez is találni (keresőszó: string art!):

Az (is) a klassz ezekben az alkotásokban, hogy nemcsak a cérnák színe és vastagsága ad változatosságot a képeknek, hanem a hurkolás menete és az alátét is, amibe a szögeket verik. Nagyon elterjedt a fa, a karton, a feszített vászon, a habkarton használata is, de első tapasztalatszerzéshez jó választás lehet a parafa. IKEÁS edényalátétekből varázsolt gyönyörű képeket a Masni dekoráció csapata is, ami egyrészről nagyon alacsony költségvetésű projekt, másrészről viszont látványos és amatőrként is nyugodtan bele lehet vágni. A teljes munkafolyamatról itt olvashatsz részletesen.

Fotók: http://masni.cafeblog.hu

Ha kellő tapasztalatot szerzel, belevághatsz egy kicsit nagyobb munkába is :-). Azt hiszem, ezek már a haladó szintet képviselik:

Fotók: https://www.etsy.com/

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aholgyereklennek.blog.hu/api/trackback/id/tr5012879730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása